onsdag 19 januari 2011

En ny upplevelse

Camilla, dotra min ringde förra veckan o fråga om jag kan tänka mig att hoppa in o jobba extra pga sjukdomar, på deras förskolan i Älta Funderade en stund o sa JA Inget jag ångrar Får jobba tillsammans med Camilla, Elis o 15 st barn mellan 1 - 2 år
Jag jobbar mellan 9 - 15 Vi börjar med att vara ute i ca 2 timmar Barnen stapplar omkring på den hala is snön, trillar, gråter o vill hålla handen eller komma upp i famnen Sedan är det dax att gå in, 5 barn åtgången med sin fröken Av med skona o alla kläder Hänga upp kläderna på rätt ställe med rätt namn Inte så lätt nu i början Väl inne blir det mellanmål, lek o bus o därefter samling med sånger o en berättelse innan maten Dem är så duktiga med att äta själva Sedan är det sovdax o vi får lite avkoppling När alla vaknat är det mellanmål igen o efter det är det utgång
Dem är så härliga o duktiga med att ha koll på sina saker Dem vet var deras kläder hänger o vilka som är deras skor Riktigt roligt att vara där En helt ny upplevelse, för mina barn har aldrig gått på dagis.

1 kommentar:

  1. Vad mysigt det låter :) måste vara roligt med lite variation också! Kram

    SvaraRadera