fredag 13 maj 2011

Mitten av maj

Halva maj har redan rusat förbi.
Vad har hänt?
Jo, Catrin har flyttat, alla hennes möbler och saker och ting är borta. Det är tom i lilla huset, men inte länge, för nu har vi tömt finrummet och uterummet på allt och nu ska det rivas. Här ska det renoveras och byggas om. Så jävl... skönt att vara igång. Veckodagarna till huset och helgerna till båten, bara vi får den i sjön..........
Mitt i allt så gick min farbror Ville bort i en hjärtinfarkt, hastigt, så vi ska till Finland på begravning den 27/5. Det ska bli kul att träffa kusinerna men inte på detta sätt. Har så många trevliga stunder och minnen med dem.
En efter en så finns dem inte mer........... och närmare kommer det. Fasar för den dagen när det händer mamma eller pappa. Vist att man blir gammal och alla ska vi den vägen gå, men......
men vi lever här och nu.
Är barnvakt till Elton, 1 år, en gång i veckan . Det är så roligt och påminner en om, Hur i allsin dag hann jag med det man hann när barnen var små.??? Tackar gudarna att jag nu bara vill vara med Elton dem dagen jag har med honom och inget annat. Bara leka och ha kul. Han är så härlig och rolig. Jag behöver bara vara den snälla Pirayan Maija. Detta ger mig träning inför mina barnbarn som sanrt kommer eller.......... Den som väntar får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar