söndag 1 maj 2011

Vår

Tänk att det redan är 1 maj....
Nu har man bott in sig här ute på Värmdö. Det är så rogivande med tysta nätter och fågelkvitter på morgonen. Allt är så skönt att man får ny energi och ork att fixa och dona.
Just nu är det mycket på gång. Jag hjälper dotra min, Catrin att renovera hennes lägenhet. Vi har gjort all grundarbete, så nu är det tapetsering, målning och lägga golv som gäller. Hos henne är jag på dagarna efter att ha jobbat natt.
Helgerna är jag hemma och fixar med vårat hus, trädgården och nu är det även dax för båten. Där emellan är jag både barnvakt och hundvakt.
Men allt detta är så roligt, önskar bara att dagarna var lite längre.
I juni, juli och augusti kommer jag att jobba en vecka och sedan vara ledig tre veckor, jobba en vecka och ledig tre hela sommaren. Med detta schema får jag semesterdagar över till hösten. Det är alltid bra med sparade semesterdagar i fall att.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar